Oktatás
A távérzékelés és a térinformatika oktatása korunk egyik fontos feladata, mivel a terület alapú döntéshozatal, a monitoring rendszerek, a hosszútávú környezeti hatásvizsgálat számára elengedhetetlenné váltak a távérzékelés útján beszerzett, térinformatikai szinten összefogott adatbázisok.
Online folyóiratunk állandó útmutatóit és fogalomtárait azért hoztuk létre, hogy bárki gyorsan, és könnyen megszerezhesse a számára fontos információt, és könnyebben boldoguljon a szervezetek, műszaki megoldások és feldolgozási lehetőségek területén.
Az oktatási felület az Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszékén, a Szent István Egyetem Mezőgazdasági és Környezettudományi-, valamint Dr. Kardeván Péter Hiperspektrális Munkacsoportjának bevonásával jött létre.
Mi az a TDK?
A több mint fél évszázados hagyományokra visszatekintő Tudományos Diákköri Konferencia lényege, hogy a hallgatók tudományos kutatómunkát végezhetnek, amit először az adott felsőoktatási intézményben értékelnek, majd a legjobb eredményt elérők az országos megmérettetésen is próbára tehetik magukat. Nem csak a tudományos pályában gondolkozó hallgatóknak ajánljuk.
Mért érdemes TDK-zni?
• Mert tapasztalatokra teszel szert
• Mert élvezheted a kihívás teljesítését, amikor végigviszel egy munkafolyamatot
• Mert referenciád lesz akkor, amikor sokan mások még csak elméleti ismeretekre tettek szert.
• Mert mindez komolyan javítja az elhelyezkedési esélyeidet
• Mert a legtöbb egyetemen a továbbjutó TDK téma egy megérdemelt sikeres diplomadolgozattal ér fel, így nem kell az utolsó pillanatban kitalálni, miből írd a szakdolgozatodat.
Miért érdemes már másodévben diplomatémát választani?
Nem csak egy egyszerű, gyors analízisről, vagy mások munkáinak összegzéséből, hanem alaposan átvett előzmény elemzéssel egy komplex vizsgálatból írhatjuk diplomadolgozatunkat.
Hogyan válasszunk témát?
Ha olyan témát választunk, ami igazán érdekel minket, akkor nagyobb lelkesedéssel, több idő és energia feláldozásával fogunk dolgozni, így vélhetően alaposabban elmélyülünk majd a kutatásban, és a végén átfogóbb munkát adunk ki a kezünkből. Így jobb eredményre számíthatunk és a munka referenciaértéke és publikálhatósága is jobb lesz. Hasznos lehet lakóhelyünk közelében megválasztani a mintaterületet, az általunk jól ismert környezetben dolgozni, ezzel időt spórolhatunk és csökkentjük az ismeretlen terepben rejlő tévedések lehetőségeit is.
Elkéstem-e ha fél évvel a témaválasztási határidő előtt szeretnék diplomatémát választani?
Bár számos nagyobb volumenű témáról le kell mondani, léteznek olyan rövidebb idő alatt elvégezhető vizsgálatok és áttekintést biztosító irodalmi feldolgozást igénylő témák, amelyek szintén hasznosak és jól értékelhetőek.
Lektorált elérhető előadásanyagok és oktatóanyagok:
A FÖMI Távérzékelés Oktatóanyaga
SZIE KTI Térinformatika Elméleti jegyzete (Belényesi Márta, Kristóf Dániel, Skutai Julianna)
SZIE KTI Térinformatika Gyakorlati jegyzete (Belényesi Márta, Magyari Julianna, Neidert Dóra):
BME Globális Helymeghatározás (Dr. Bíró Péter)
BME AutoCAD Map digitalizálási segédlet (Dr. Siki Zoltán)
BME oktatási segédanyag a Microstation GeoGraphics használatához (Dr. Zaletnyik Piroska):
Magyarországi vetületek (Bácsai László)
Régészeti segédanyag: